Geresnių darbo sąlygų – į užsienį

Vairuotoju darbo salygos

Vairuotoju darbo salygos

Diskusijų apie tai, kad darbo sąlygos lietuviškose ir užsienio įmonėse labai skiriasi, netrūksta. Ne išimtis – transporto sektorius, jau dabar jaučiantis darbuotojų stygių. Dėl mažų atlyginimų (ne paslaptis, kartais – ir vokelyje), gyvenimo vilkiko kabinoje, nesąžiningo darbdavių elgesio ir kitų dalykų ieškodami geresnių sąlygų, užsienio kompanijas renkasi vis daugiau Lietuvos vairuotojų. Jų vietą užima taip pat geresnių sąlygų ieškantis ukrainiečiai, baltarusiai ir kitų posovietinių šalių atstovai.

Pasirinkę vairuotojo darbą užsienio kompanijose, daugelis pirmiausia mini, suprantama, atlyginimą. Lietuvoje dažnai jis siekia minimumą, kartu mokami dienpinigiai, tačiau mažai darbdavių moka naktiniu tarifu, už viršvalandžius ar savaitgalius. O ir tie patys dienpinigiai skirtingose valstybėse skiriasi. Tarkim, už komandiruotę mokama (eurais): Lietuvoje – 15 eurų, Latvijoje – 44, Estijoje – 47, Airijoje – 69, Vokietijoje – 62 ir t. t.

Kitas tolimųjų reisų vairuotojų darbo aspektas – poilsis, kuriuo darbdaviai nepasirūpina. Galbūt gana romantiškai atrodo miegoti vilkiko kabinoje, tačiau tai ne visada yra saugu, mat pasitaiko krovinio apiplėšimo ar vairuotojų užpuolimų atvejų. Kita vertus, tai nėra taip jau patogu. Nors, žinoma, yra tokių vairuotojų, kurie sako kabinoje gyvenantys geriau nei viešbutyje. Išsimiegoti ir maistą pasigaminti gal ir galima, bet štai kabinoje neišsiskalbsi drabužių ir nenusimaudysi po dušu.

Tags: ,

Jūsų komentaras