Transporto verslas: įdirbis ir toliau duos dividendus

Transporto versla

Ekspertų ir transporto verslo senbuvių nuomonės sutampa. Transporto verslas šuoliais neaugs, tačiau situacija bei transporto galimybės nuteikia veikiau optimistiškai negu pesimistiškai.

Transporto sektoriaus plėtrai Lietuvoje geros prielaidos. Visų pirma, tai geografinė padėtis. Lietuva yra savotiška kryžkelė, kurioje susikerta krovinių srautai tarp Vakarų Europos ir Azijos. Lietuvos transporto sektorius pretenduoja tapti reikšmingu Eurazijos koridoriaus segmentu. Galima didžiuotis gera modernizuota automobilių kelių infrastruktūra, vežėjų sukaupta patirtimi gabenant tarptautinius krovinius bei šiuolaikišku transporto priemonių parku. Europos Bendrijos transporto politika pasisako už subalansuotą atskirų transporto šakų plėtrą ir skatina krovinių srautus perkelti aplinką labiau tausojančioms transporto rūšims – geležinkeliui, jūriniam transportui. Tačiau automobilių kelių transportas išlieka svarbus bei perspektyvus, tik jis vienas suteikia galimybę krovinius gabenti nuo durų iki durų. Beje, ir šių metų pirmąjį pusmetį kelių transportas Lietuvoje įmonėms labiau didino pajamas negu pervežimai kitų rūšių transportu.

Transporto įmonių skaičius rinkoje stabilizavosi, pastebimas jų stambėjimas. Naujiems žaidėjams į rinką įžengti jau sunkiau, sudėtingesnės kreditavimo sąlygos. Rinkos senbuviams tai gera žinia – mažiau konkurentų, taigi galima susitelkti ties savo įmonės plėtra, transporto parko atnaujinimu. Krovinių transportavimas auga visomis kryptimis: tiek į Lietuvą, tiek ir iš jos – į Vakarų Europą bei į Rytus.

Prognozes temdo abejonių debesys. Vakaruose jie susiję su euro krize, degalų kainomis, augančiais kelių mokesčiais. Krovinių transportavimas į Rytus norimo pagreičio neįgyja dėl nuolat atsirandančių naujų biurokratinių kliūčių. Rusijai įstojus į Pasaulio prekybos organizaciją, šių kliūčių gabent krovinius į Naująją muitų sąjungą turėtų mažėti, tačiau baiminamasi naujų mokesčių. Pvz., nuo rugpjūčio pirmosios įvedamas utilizacijos mokestis, kurį privalu mokėti už visas Rusijoje pirmą kartą registruojamas M ir N tipo transporto priemones.

Kad ir kaip būtų, ženklų, kurie pranašauja stabilią transporto verslo plėtrą, yra daugiau. Geras praeities įdirbis ir atkaklus šiandienos transporto įmonių darbas žada dividendus.

Panašūs straipsniai:

Pavojingų krovinių pervežimas: aukščiausio lygio atsakomybė

Maisto produktų transportavimas: reikia ypatingo pasirengimo

Tags: , , ,