Transportavimas kelių transportu: efektyvinimo link

Transportavimas kelių transportu: efektyvinimo link

Krovinių transportavimas kelių transportu atsigauna. Palankų vežėjams orą pranašauja gamybą intensyvinanti pramonė. Transporto įmonių veiklos rezultatai gerėja. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, šios kategorijos įmonių pridėtinė vertė per pirmąjį pusmetį ūgtelėjo beveik 5 proc. Tiesa, pagal šį rodiklį kelių transporto sektorius tik penktojoje vietoje, po statybos, informacijos ir ryšių, nekilnojamojo turto operacijų ir apdirbamosios gamybos.

Tačiau vežėjų otimizmą temdo realybės debesys – vis sudėtingesnė verslo aplinka: kylančios degalų, mokesčių kainos, darbuotojų trūkumas ir kt. Kaip vieną didžiausių problemų vežėjai įvardija augančius kelių mokesčius. Ateityje vargu ar taps lengviau. Sėkmė veikiausiai ir toliau šypsosis tiems, kurie turi gerą įdirbį ir sugeba dirbti efektyviau. Didindami kelių mokesčius, politikai to ir siekia – paskatinti efektyvesnį krovininio transporto naudojimą.

Ne paslaptis, kad vis dar gaji praktika, kai krovinį nugabenusi transporto priemonė į įmonę grįžta tuščia, ar krovinys neatitinka transporto priemonės pajėgumo. Dėl nepakankamai efektyvaus kelių transportavimo kelių transportu kenčia ir pats vežėjas, ir šalies keliai. Kita problema, dėl kurios kelių infrastruktūrai daroma didelė žala – didesnis už leistiną pakrautos transporto priemonės svoris.

Europos Sąjungoje įgyvendinamas principas: teršėjas/gadintojas moka. Sunkusis krovininis transportas kelių dangos būklei daro didžiausią įtaką.

Maksimali leistina ašies apkrova yra 11,5 t (senieji krašto keliai tokiai apkrovai vis dar nėra pritaikyti). Lietuvos valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, kuriai, be kita ko, suteikta teisė kontroliuoti kelių naudojimą, kasmet užfiksuoja apie 800 sunkiasvorio transporto priemonių viršsvorio atvejų. Antai liepos mėnesį beveik šešiasdešimčiai vairuotojų (Lietuvos ir užsienio piliečių) surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolai, iš jų 20 laikinai paimti transporto priemonių registracijos liudijimai. Didžiausia užfiksuota bendroji transporto priemonės masė siekė 67,46 t (leidžiama – 40,00 t).

Ašies svorį padidinus 2 t (nuo 10 t iki 12 t), poveikis kelio dangai padvigubėja. Ekspertai yra apskaičiavę: jeigu įprastai naudojama kelio danga be papildomų investicijų gali tarnauti 20 metų, srauto viršsvoris gerokai paankstina kelio rekonstrukcijos būtinybę: jos prireikia po 12 metų (esant iki 10 proc. viršsvoriui), po 9 metų (esant iki 20 proc. viršsvoriui) ar net anksčiau.

Panašūs straipsniai:

Kurjerio paslaugos vis populiaresnės

Vežėjų atstovas – per didinamąjį stiklą

Automobilių transportas: pranašumai ir trūkumai

Krovinių birža – Būti žingsneliu pirmiau kitų

 

 

Tags: , ,
Prenumeruoti sklaidos kanalą šiaim įrašui

Vienas atsakymas

Pranešimai/Citatos

Jūsų komentaras