Vežėjų atstovas – per didinamąjį stiklą

Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ gyvuoja dvidešimt pirmus metus ir vienija apie tūkstantį transporto įmonių. Didžiąją jų dalį sudaro vežėjai, turintys krovininio transporto priemones ir dirbantys tarptautinių pervežimų rinkoje. Asociacijos veiklos teritorija skirstoma į Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio ir Alytaus regionus.

Tai yra pelno nesiekianti įstaiga, sukurta atstovauti vežėjų interesams valstybinėse valdžios ir valdymo instuticijose, savivaldybėse bei tarptautinėse organizacijose, sudaryti kuo palankesnes sąlygas plėtoti pervežimų kelių transportu verslą. „Linava“ ne kartą pateisino vežėjų lūkesčius, pirmoji ateidama jiems į pagalbą susidarius probleminėms situacijoms. Ji visada naujausių įvykių centre. Kai vykstant į Muitų sąjungos teritoriją prie sienos nusidriekė vilkikų eilės ir kilo sumaištis dėl sugriežtintos dvišalių leidimų patikros, nacionalinė vežėjų asociacija nedelsdama pradėjo aiškintis situaciją su Baltarusijos, Rusijos pareigūnais, paakino įsikišti ir Lietuvos Vyriausybę.

„Linava“ yra įtakingų tarptautinių organizacijų – Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU), Europos Transporto Ministrų Konferencijos (ETMK) – narė. Ji yra prisijungusi prie pagrindinių kelių transportą reglamentuojančių konvencijų, pasirašiusi sutartis dėl tarptautinio kelių transporto su 34 valstybėmis. Visa tai vežėjams supaprastina veiklą tarptautinėje pervežimų rinkoje.

Tačiau jau kuris laikas, kai nacionalinės vežėjų asociacijos vardas žiniasklaidoje skamba kitokiame kontekste – tirti „Linavos“ veiklos kviečiama Seimo Antikorupcijos komisija, Susisiekimo ministerija, Konkurencijos taryba, pasitelkiami teismai ir pan. „Linavai“ metami įvairūs kaltinimai, bet daugiausia nepasitenkinimo kyla dėl jos platinamų TIR knygelių kainos – kad jos yra per didelės (palyginti su tomis, kurios galioja kaimyninėse valstybėse), kad asociacijos nariams ir kandidatams numatytos nepagrįstai skirtingos kainos. Skundų iniciatoriams asociacijos veiklos apjuodinti niekaip nepavyksta. Tai patvirtina po kiekvieno puolimo žiniasklaidoje pasirodančios informacijos.

TIR knygelių pabrangimą, kaip žinoma, lėmė jų kainos susiejimas su Šveicarijos franko kursu. Per didinamąjį stiklą vertinama „Linava“ vežėjams vis dėlto suteikia vilties: rudenį ieškos rezervų mažinti TIR knygelių kainas.

Tags: , ,

Jūsų komentaras