Svarbiausia – tinkamai pasirinkta strategija

Lietuvos geografinė padėtis yra palanki transporto paslaugų plėtrai. Deja, realiai krovinių pervežimas skirtingais metų laikais ganėtinai svyruoja. Lietuvos gamintojų specifika lemia, kad vietos rinkoje krovinių gabenimas yra intensyviausias pavasarį (balandžio-gegužės mėn.), taip pat vėlyvą rudenį (lapkričio-gruodžio mėn.). Tuo metu paprastai darbo pakanka ir vežėjams, ir ekspedicijos bei logistikos įmonėms. Tačiau „derliaus“ laikas neišvengiamai baigiasi artėjant rugpjūčiui ar sausiui. Taigi net ir verslui palankiais mėnesiais kiekvienam kirba klausimas: ko imtis, kaip išlyginti „bangavimus“, modeliuoti paslaugos pasiūlą? Transporto sektoriaus problemas nagrinėjantys specialistai pastebi, kad svarbiausia nesėkmių priežastis yra netinkamai pasirinkta verslo strategija. Tačiau kaip pertvarkyti veiklą, kad galima būtų ne „gesinti gaisrus“ – karštligiškai bėgioti nuo vieno atsitiktinio užsakymo prie kito, o planingai organizuoti bei plėtoti veiklą?

Viena iš išeičių – orientuotis į tarptautinius pervežimus. Jie atveria įdomias ir plačias perspektyvas, kurias užtikrina iki tol nematytas aukštumas pasiekusios logistikos paslaugos. Beje, šiuo metu aukštos ekologinės klasės reikalavimus atitinka, pervežimams ES šalyse narėse tinka pusė visų Lietuvos vežėjų turimų automobilių. Jais kroviniai gabenami į 44 valstybes.

© christian42 - Fotolia.com

Palyginti su kitomis transporto rūšimis, automobilių transportas turi nemažai pranašumų, nes yra itin lankstus bei manevringas, santykinai pigus. Visuomenė susirūpinusi dėl ekologinių problemų: aplinkos taršos, kelių apkrovimo ir pan. Kaip tik dėl to vis labiau yra skatinami multimodaliniai pervežimai. Tačiau ar Europoje jie atims duoną iš vilkikų vairuotojų, kol kas dar labai abejotina.

Daugelis Lietuvos transporto įmonių pasirengusios gabenti pilnus krovinius, kai transporto priemonė pakraunama maksimaliai. Pilnų krovinių transportavimas vežėjui yra parankus. Kuo didesnės krovos vilkikas, juo reisas rentabilesnis. Krovinių ir transporto biržos vartotojai nesunkiai užsitikrina ir pelningą grįžtamąjį reisą. Vežėjai tikisi, jog ES bus išplėsti šiuo metu Bendrijos keliuose galiojantys apribojimai, bus leista krovinius transportuoti didesniais autotraukiniais bei sunkiasvoriais sunkvežimiais.

Tačiau vežėjai derinasi prie besikeičiančių rinkos poreikių, įprastas tampa ir dalinių krovinių transportavimas. Krovinių pervežimas Europoje – tarsi gyvas, nuolat besikeičiantis organizmas. Tie, kurie nesugeba jausti jo pulso ir keistis drauge, atsiduria šalikelėje…

Panašūs straipsniai:

Stiprioji krovinių transportavimo keliais pusė – mobilumas

 

 

Tags: , , , , ,

Jūsų komentaras