Rusijos transporto sektorius: kas lietuviams apsunkina darbą?

Rusijos transporto sektorius: kas lietuviams apsunkina darbą?

Rusijos transporto sektorius: kas lietuviams apsunkina darbą?

Rusija – viena iš patraukliausių rinkų, kuriose noriai veržiasi dirbti Lietuvos logistikos bendrovės. Pagal „Transporto sektoriaus eksporto galimybių studiją“ ši šalis patenka į antrąją vietą pagal tai, kokios rinkos labiausiai domina lietuvius. Nepaisant to, kad įvairios kliūtys šioje rinkoje mūsų šalies gyventojams ne naujiena, visgi susidomėjimas šia šalimi nesilpsta.

Pastaruoju metu Lietuvos krovinių vežėjai itin vargino sunkiasvorių transporto priemonių patikrinimai ir ribojimai įvežti pieno produktus. Šiuo metu pieno perdirbimo įmonės nežinioje: visi laukia, kada vėl turės galimybę vežti savo produkciją į Rusiją. Lietuvos maisto ir veterinarijos tarnybos vadovas Jonas Milius informuoja, kad kasdien yra bendraujama su atsakingomis Rusijos institucijomis dėl lietuviškų pieno produktų kokybės. Joms yra pateikta medžiaga, įrodanti, kad pareikšti įtarimai dėl pieno produktų kokybės, nepasitvirtino. Pieno produktų importas buvo sustabdytas po to, kai spalio 7 d. Rusijos vartotojų teisių priežiūros tarnyba „Rospotrebnadzor“ pateikė pretenzijų dėl lietuviškų pieno produktų kokybės.

Dar 2013 m. vasaros pabaigoje Europos žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, kad traukiasi Rusijos sunkiojo transporto rinka. Pagrindinės tokios sulėtėjimo priežastys – Rusijos įstojimas į PPO ir apskritai bendras ekonomikos lėtėjimas. Lietuvos vežėjai sako, kad kol kas tiesiogiai nepajautė žymaus krovinių gabenimo įkainių mažėjimo. Visgi neatmetama galimybė, kad taip gali atsitikti – pirmiausia dėl to, kad jei Rusija gruodžio 1 d. nuspręs, jog į Muitų Sąjungos šalis galima įvažiuoti be TIR knygelių, tik su nacionalinėmis garantijomis, krovinių vežimo įkainiai gerokai kris.

Priminsime pagrindinius Rusijos apribojimus Lietuvos vežėjams: 2011 m. vasarą buvo uždrausta į Rusiją eksportuoti ir kiaules, ir kiaulienos gaminius (dėl kiaulių maro); tų pačių metų gruodį rusai į „juoduosius sąrašus“ įtraukė Lietuvos vežėjus ir jiems eilėse teko stovėti kelias paras – per 1000 vilkikų laukė sienos kirtimo procedūrų.

Panašūs straipsniai:

 

Tags: