Rinkoje – ne tik vežėjų, bet ir sunkvežimių gamintojų konkurencija

Rinkoje – ne tik vežėjų, bet ir sunkvežimių gamintojų konkurencija

Rinkoje – ne tik vežėjų, bet ir sunkvežimių gamintojų konkurencija

Tuo tarpu, kai visoje Europos Sąjungoje sunkvežimių pardavimas smuko, Lietuvoje jis išliko panašaus lygio, netgi palyginti su pernai šiek tiek padidėjo. Krovinius gabenančių įmonių transporto parkuose patikimai įsitvirtino „Mercedes-Benz“, „Volvo“ sunkvežimiai, tačiau netrūksta ir kitų Europos gamintojų mašinų: „DAF“, „Scania“, „MAN“ bei kt. Iki narystės Europos Sąjungoje daugeliui labiau nei nauji modeliai rūpėjo naudotos transporto priemonės. Tačiau dabar vežėjai, ypač užsiimantys tarptautiniais pervežimais, į pavažinėtus ratus nesidairo,autoparkuose vyrauja europinius taršos standartus atitinkančios trejų penkerių metų senumo mašinos. Sunkvežimių gamintojai lenktyniauja tarpusavyje dėl potencialių pirkėjų dėmesio.

Kas lemia pasirinkimą? Patirtis, kolegų rekomendacijos, reklama ar tiesiog finansinės galimybės? Vežėjai patvirtins, jog reikšmės turi visos aplinkybės. Be abejonės, pirmiausia lemia paskirtis – kokiais atstumais, lygiais ar kalvotais maršrutais teks riedėti. Pastaruoju atveju reikės daugiau AG. Europoje smarkiai populiarėja lengvesni, iki 3,5 t sunkvežimiai, bet Lietuvoje kol kas pirmauja sunkiosios transporto priemonės.

Visais atvejais svarbiausia – optimalus kainos ir kokybės santykis. Prieš atverdamas piniginę (tiksliau, sudarydamas išperkamosios nuomos sutartį), kiekvienas gerokai pasidomi, kaip sunkvežimis elgiasi kelyje – kiek eikvoja degalų, kurie sudaro apie 30 proc. visų eksploatacijos išlaidų; kaip dažnai genda. Norint dirbti ir uždirbti, reikia patikimos ir kuo taupesnės transporto priemonės.

Reikalinga informacija šiandien pateikiama kone ant lėkštutės. Sunkvežimių gamintojai reitinguojami specializuotoje spaudoje (pvz., Vokietijos „Lastauto und Omnibus“, „Trans aktuell“, „Fernfahrer“). Dėmesio vertų palyginamųjų tyrimų atliekama ir Lietuvoje. Ekonomiškiausiu sunkvežimiu ekspertai išrinko „MAN TGX EfficientLine“ serijos vilkiką, kuris 100 km eikvoja 3 l mažiau negu kiti „broliai“ degalų. Šiam sunkvežimių gamintojui puikų įvertinimą skyrė ir Vokietijos techninės kontrolės bei stebėsenos asociacija, kuri „MAN“ vilkikus pripažino rečiausiai gendančiais; nenuostabu, kad jie Europoje vieni mėgstamiausių. Tačiau ilgam išlikti pirmaujančiose pozicijose nėra lengva, kiti sunkvežimių gamintojai taip pat nesnaudžia. Hanoveryje vasarą vykusioje komercinio transporto parodoje laurai už ekonomiškumą, saugumą, patogumą, kenksmingo poveikio aplinkai sumažinimą bei 2013 metų vilkiko titulas atiteko „Iveco“ „STRALIS Hi-Way“.

Tags: , , , , , , ,