Krovinių transportavimas: naujas kokybinis šuolis

 

Krovinių vežimas

Krovinių transportavimas Lietuvoje nuo Sovietų Sąjungos sprogimo laikų, kai šalis tapo visateise Europos klubo nare, patyrė didžiulį kokybinį šuolį. Atsivėrus sienoms, atsirado naujų galimybių – įsigyti šiuolaikiškų autotransporto priemonių, perimti pažangų Vakarų patyrimą ir tapti konkurencingais rinkos dalyviais.

Krovinių vežimo sektoriuje automobilių transportas išliko vyraujantis. Pirmaisiais metais po nepriklausomybės atkūrimo sunkvežimiams ir kitoms autotransporto priemonėms teko apie 80 proc. visų krovinių. Vidutinis vienos tonos pervežimo atstumas siekė apie 40 km. Šiandien šis skaičius yra gerokai didesnis – ženkliai išaugo tarptautiniai pervežimai. Išsiplėtė ir krovinių gabenimo geografija. Vis dažniau kalbama apie multimodalinius pervežimus.

Sklandus krovinių transportavimas – nemažas iššūkis. Krovinio siuntėjui jis reiškia nuolatinius užsakymus, partnerių pasitikėjimą, tikslų tarsi laikrodis gamybos organizavimą. Tarpininkams – vežėjams ir ekspeditoriams – tenka milžiniška atsakomybė. Juk kelyje iš taško A į tašką B pasitaiko įvairių kliūčių, susijusių su muitinės ir kitų dokumentų tvarkymu, krovinio sandėliavimu, saugumu.

Į pagalbą ateina virtuali programa – transporto birža. Ji suteikia galimybę ekspeditoriams ir vežėjams efektyviai organizuoti darbą: siūlyti krovinius bei laisvą transportą, taip pat ir naudotis kitų transporto biržos vartotojų pasiūlymais.

Šios srities Europos lyderė yra įmonė TimoCom Soft- und Hardware GmbH, jau pirmaisiais savo gyvavimo metais 1997 m. įkūrusi transporto biržą TC Truck & Cargo®. Lengva programos navigacija, prieinama kaina bei aukšta paslaugos kultūra lemia nuolat augantį vartotojų ratą. Šiuo metu TC Truck & Cargo® naudojasi per 85 tūkst. vartotojų iš visos Europos. Tai daugiau negu įprasta transporto birža. Programa padeda tarptautinėms įmonėms rasti viena kitą, siūlo tarpininkavimą iškilus finansinių ar pan. problemų. Aukštos kokybės klientų aptarnavimą lemia daugiau nei 300 TimoCom darbuotojų iš daugiau nei 30 valstybių.

Krovinių vežimas pasinaudojant transporto birža taupo gabenimo sąnaudas, laiką ir nervus. Po šiais žodžiais gali pasirašyti šimtai Lietuvos įmonių. Anuomet, prieš 20 metų, niekas nepatikėtų: nepaisant to, kad šalyje jaučiamas vilkikų vairuotojų trūkumas, o kai kurios įmonės buvo priverstos sumažinti autotransporto parkus, krovinių pervežimas Lietuvoje auga! Štai ką reiškia pažangus darbo organizavimas.

Tags: , , , ,

Jūsų komentaras