Krovinių gabenimas: Įveikiant didelius atstumus – multimodaliniai sprendimai

Kuo didesni atstumai, tuo krovinių pervežimas yra brangesnis ir ilgiau užtrunka, atitinkamai auga ir rizika krovinio saugumui. Šiuolaikiškas logistinis sprendimas yra multimodalinis metodas. Jis leidžia atpiginti ir paspartinti krovinio transportavimą, be to, padidina jo saugumą. Lemia tai, kad atsakomybę už krovinio judėjimą prisiima konkreti logistikos bendrovė, kuri pasitelkia partnerius bei šiuolaikines informacines bei stebėjimo priemones, krovinio judėjimo procesą kontroliuoja realiu laiku.

Multimodaliniai pervežimai – tai mišrus krovinio gabenimas, dviejų ar trijų skirtingų rūšių transportu: jūriniu, oro, geležinkelio, automobilių. Pvz., kroviniai iš Amerikos, Europos ar Azijos pristatomi į Klaipėdos jūrų uostą, o iš čia toliau transportuojami autotransportu ar šaudykliniu traukiniu (Rusiją, Kazachstaną). Klaidėdos jūrų uostas yra stambus transporto mazgas, kuriame susijungia jūros, sausumos ir geležinkelio keliai iš Rytų ir Vakarų. Iš čia trumpiausi atstumai sausuma iki Rusijos, Baltarusijos, Ukrainos ir kt. svarbių Rytų pramoninių regionų. Kitokia multimodalinio pervežimo schema: kroviniai iš Europos pristatomi autotransportu, muitinės sandėliuose konsoliduojami ir, atlikus muitinės procedūras, toliau gabenami geležinkeliu. Ateityje geležinkelio reikšmė gabenant krovinius tik augs: ketinama išplėtoti europinės vėžės projektą, sujungti Azijos bei Europos rinkas.

Multimodaliniai sprendimai efektyvūs gabenant krovinius tarp skirtingų žemynų, kai kroviniai yra didelės apimties ir svorio. Transportavimo kelyje jie paprastai neperkraunami. Taikomi konteineriniai pervežimai. Konteineriai užtikrina maksimalų krovinio saugumą, jie pritaikyti gabenti įvairių rūšių transportu: tiek sausumos, tiek jūrų. Multimodaliniam sprendimui paklūsta ir pavojingi kroviniai, gabenami pagal Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais (ADR) reikalavimus. ADR pervežimai organizuojami derinant geležinkelio ir automobilių, jūros ir automobilių transportą.

Organizuojant multimodalinius pervežimus, darniai lyg laikrodis turi veikti visa logistikos infrastruktūra ir kiekvienas transportavimo proceso dalyvis.

Panašūs straipsniai:

Patrauklioji mažagabaritinių krovinių pusė

Pervežimai į Rusiją: pelnas su rizikos prieskoniu

Tags: , ,