Gabename didžiagabaričius krovinius

Gabename didžiagabaričius krovinius

Gabename didžiagabaričius krovinius

Didžiagabaričiais laikomi tokie kroviniai, su kuriais transporto priemonės matmenys viršija maksimalius leistinus. Pvz., automobilio ar priekabos maksimalus leistinas ilgis Lietuvoje yra 12 m, vilkiko su puspriekabe – 16,50 m, maksimalus leistinas plotis – 2,55 m, aukštis – 4 m.

Jeigu transporto priemonės su kroviniu maksimalus leistinas aukštis viršijamas daugiau kaip 50 cm, plotis – 100 cm, ilgis – 500 cm, kroviniui pervežti valstybinės reikšmės keliais reikalingas Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos leidimas, iš anksto privalu suderinti važiavimo maršrutą. Transportuojant vietinės reikšmės keliais, reikalingi savivaldybių leidimai.

Transportuojant nestandartinius krovinius būtina įvertinti kertamas pervažas bei elektros tinklų apsaugos zonas, netrikdyti saugaus eismo. Platesnėmis nei 3,5 m ar ilgesnėmis kaip 24 m transporto priemonėmis leidžiama važiuoti tik dieną, esant geram matomumui, arba jas turi lydėti automobiliai su oranžiniais žybčiojančiais švyturėliais. Tokia palyda būtina ir dieną, jeigu transporto priemonė su kroviniu yra platesnė kaip 4 m arba ilgesnė kaip 25 m. O jeigu matmenys didesni dar pusmetriu, būtina policijos automobilio palyda. Savaime suprantama, kad transporto priemonė su nestandartiniu kroviniu turi būti tinkamai paženklinta.

Taigi didžiagabaričio krovinio transportavimas yra sudėtingas procesas, reikalaujantis detalaus ir kruopštaus išankstinio pasirengimo. Dar sudėtingesnė užduotis – nestandartinio krovinio gabenimas tarptautiniais maršrutais. Skirtingose šalyse galioja nevienodi reikalavimai, būtina žinoti tenykščius įstatymus, ilgiau užtrunka leidimų gavimas, muitinės procedūros.

Neatsitiktinai atskiros įmonės specializuojasi gabenti būtent didžiagabaričius krovinius. Jos išrūpina leidimus didžiagabaričiams kroviniams transportuoti, parenka optimalius gabenimo maršrutus ir detales suderina su reikalingomis institucijomis, organizuoja palydą. Užsienio šalyje ją neretai perima partneriai – naudotis tos šalies atitinkamos tarnybos paslaugomis yra pigiau ir paprasčiau.

Panašūs straipsniai
Greitai gendančių maisto produktų transportavimas
Mažagabaritiniai kroviniai turi savo nišą
Pavojingų krovinių pervežimas: aukščiausio lygio atsakomybė

 

Tags: ,
Prenumeruoti sklaidos kanalą šiaim įrašui

Vienas atsakymas

Pranešimai/Citatos

Jūsų komentaras