Požiūris į racionalų vairavimą pasikeitė iš esmės

Požiūris į racionalų vairavimą pasikeitė iš esmės

Prieš penkerius metus į pirmą kartą Lietuvoje surengtas „The Drivers‘ Fuel Challenge“ varžybas tiek vilkikų vairuotojai, tiek transporto kompanijų savininkai žiūrėjo atsainiai: vieni slapčia vylėsi, kad esamos degalų normos nebus pakoreguotos atskleidus, kaip ekonomiškai iš tiesų įmanoma gabenti krovinius, o verslo žmonės tai laikė tiesiog nekalta pramoga. Šiandien padėtis pasikeitė beveik neatpažįstamai.

„Vidutinės degalų sąnaudos yra bene universaliausias rodiklis, iliustruojantis, kaip elgiamasi su automobiliu ir kaip saugiai vairuojama. Jei prie vilkiko vairo sėdintis žmogus turi ekonomiško vairavimo įgūdžius, vadinasi, tikimybė, kad krovinys bus pristatytas laiku ir saugiai, yra kur kas didesnė nei tuomet, kai vairuotojas tokia kompetencija pasigirti negali. […] Žinoma, transportą užsakančiai kompanijai nėra svarbu, ar jos krovinys bus gabenamas deginant 30 l/100 km ar 25 l/100 km dyzelino, bet kas vyksta vežėjo įmonėje, kaip čia organizuojamas verslas, kokia vidinė tvarka, kaip kontroliuojami svarbiausi procesai domimasi tikrai dažnai. Šia prasme degalų sąnaudos pasako tikrai daug“, – pastebi „Volvo Trucks Lietuva“ vairavimo treneris Eivitas Žarys.

Rekomenduojame
Ar transporto sektorius pasirengęs ketvirtajai pramonės revoliucijai?
Ar populiaru nuomotis puspriekabes kroviniams gabenti?
Estijoje nuo 2018-ųjų keisis mokėjimo už kelius tvarka

 

Tags: , ,

Jūsų komentaras