Darbo ir poilsio režimas: kodėl svarbu jo laikytis?

Darbo ir poilsio režimas: kodėl svarbu jo laikytis?

Darbo ir poilsio režimas: kodėl svarbu jo laikytis?

Kaskart Valstybinei kelių transporto inspekcijai (VKTI) atlikus sunkiasvorių transporto priemonių kontrolę, paaiškėja, jog daugiausiai pažeidimų padaroma dėl darbo ir poilsio režimo nesilaikymo. Spalio pradžioje kelyje „Via Baltica“ buvo vykdyta kontrolė, kurios metu patikrinti 106 krovininiai automobiliai. Atlikus patikrą, paaiškėjo, kad net 46 iš jų pažeidė darbo ir poilsio režimą, negana to, ne pagal nustatytus reikalavimus vedė darbo laiko apskaitą.

Vairavimo trukmė yra griežtai reglamentuota: kasdieninio vairavimo trukmė negali viršyti 9 valandų. Du kartus per savaitę šią vairavimo trukmę galima pailginti iki 10 val. Svarbu prisiminti, kad kassavaitinė vairavimo trukmė negali būti ilgesnė nei 56 valandos.

Vairuotojas turi nepamiršti, kad po keturių su puse valandų vairavimo, jei nesustojama ilsėtis, tai būtina padaryti 45 min. pertrauką. Jei ši 45 min. minučių pertrauka vairuotojui nepriimtina, tai ją galima pakeisti dviem pertraukomis, iš kurių viena negali būti trumpesnė kaip 15 min. Po jos einanti kita privalo būti ne trumpesnė kaip pusvalandžio.

Kai pareigūnai, turintys kontrolės teisę, prašo patikrinti darbo ir poilsio režimą, tai vairuotojas privalo pateikti jiems vairuotojo kortelę, visus einamą dieną ir prieš tai ėjusius 28 dienų ranka darytus įrašus ir spaudinius bei registracijos lapus, atitinkančius aukščiau nurodytą laikotarpį.

Tyrimų duomenimis, 52 proc. eismo įvykių, kurių kaltininkai vilkikų vairuotojai, įvyksta dėl nuovargio. 60 proc. vilkikų vairuotojų nuolat susiduria su mieguistumu už vairo. Jei vilkiko vairuotojas jaučia, kad negali gerai prisiminti prieš kelias dienas vykusių įvykių, blogai miega, o pamiegojęs vis tiek jaučiasi nepailsėjęs, reiktų sunerimti ir laiku kreiptis į gydytojus.

Panašūs straipsniai:

 

 

Tags: ,
Prenumeruoti sklaidos kanalą šiaim įrašui

Vienas atsakymas

Pranešimai/Citatos

Jūsų komentaras