Ar sunkvežimių stovėjimo aikštelės iš tikrųjų yra saugios?

Ar sunkvežimių stovėjimo aikštelės iš tikrųjų yra saugios?

Ar sunkvežimių stovėjimo aikštelės iš tikrųjų yra saugios?

Nors visi kalba apie tai, kad vilkikai su kroviniais turėtų stovėti saugiai, visgi kol kas tai visoje Europoje dar tik siekiamybė. Taip yra todėl, kad aikštelės, nors ir saugomos, bet įvykus nusikaltimui, pavyzdžiui, dingus kroviniui, traktuojamos kaip nesaugios. Draudimo bendrovės dažnai neprisiima atsakomybės atlyginti nuostolius. Pasirodo, dėti lygybės ženklo tarp žodžių saugi ir saugoma aikštelė – negalima.

Situacija tampa dar labiau komplikuota, kai krovinio užsakovas sutartyje nurodo, kad krovinį gabenantis vairuotojas turi sustoti ilsėtis tik saugomose aikštelėse. Kai vežėjas paprašo užsakovo nurodyti tokių aikštelių vietą, pastarasis to padaryti negali, nes paprasčiausiai nežino. Nors ir keista, bet Europoje nėra vienos sistemos, aikštelių „žemėlapio“, kurios būtų traktuojamos kaip saugomos ir saugios.

Vairuotojai dažniausiai sustoja prie degalinių arba kitose apšviestose vietose. Be to, jie pabrėžia, kad darbdaviai sunkiai supranta tai, jog jų darbuotojai moka už stovėjimą. Iškyla situacijų, kai nenorima padengti patirtų išlaidų. Ne paslaptis, kad vairuotojai įprastai vairuota tiek, kiek gali pagal darbo ir poilsio režimą, o paskui sustoja ten, kur gali. Labai dažnai tos vietos nėra saugios – kartais tai būna tiesiog šalikelė. Vokietijoje aikštelės saugesnės, geresnė ir jų infrastruktūra. Jose galima ne tik saugiai laikyti transporto priemonę, bet ir nusiprausti, pavalgyti.

Kol kas galime pasidžiaugti tuo, kad visoje Europoje įrengiama vis daugiau kameromis stebimų aikštelių. Vis dažnesni atvejai, kai tamsiu paros metu tose vietose, kur stovi daugiausiai vilkikų, patruliuoja policija.

Rekomenduojame:
Rusijos transporto sektorius: kas lietuviams apsunkina darbą?
Krovinių gabenimas į Norvegiją: kas keičiasi šiemet?
Darbo ir poilsio režimas: kodėl svarbu jo laikytis?
 

Tags: , , , , , , , , ,

Jūsų komentaras